tisdag 9 april 2013

Samoyed Ozzy!

 Påsken har varit supermysig. Daniel har varit ledig så vi har varit ute varje dag! Pimplat, grillat och bara mått!  Ozzy har väl kanske varit den som har mått bäst skulle jag nog tro. :) 
 Han har fått Sprungit lös, och lekt, busat, och snott våra mössar fram och tillbaka. En av hans favorit sysselsättning börjar jag tro! :)  

Idag har det faktiskt inte blivit någon promenad för oss. Å andra sidan så gör det ingenting, Han får ju vara ute på gården, Daniel kommer nog ta ut honom ändå när han kommer från jobbet. Menar att det är ju inte synd om vår fyrbenta vän, motion och lekt varje dag hela påsken. Så en lugn dag är nog bara skönt för honom. Imorgon tänkte jag ta mig en lång prommis med honom. 


Sitter och funderar hur folk ser en som. Jag kan verka sur av mig. Jag hälsar inte till folk, hälsar dem på mig så hälsar jag. Men inte annars. Ja om jag nu känner dem väl så hälsar jag ju förstås. Men inte folk som jag träffar ibland å knappt pratar med. Jag är inte en sådan som pratar så mycket, jag har blivit osocial och tkr bäst om att vara hemma. Så här har jag aldrig varit tidigare. Förutom det där med att hälsa på folk som går förbi en! 
 Fast det är ju klart, Arvidsjaur är ju något helt annat! Nu är det ett nytt liv, nya människor som man ska lära känna och som man lärt känna. Och dem jag lärt känna under dessa år är ju jätte gulliga människor. 

Jag har ju varit och jobbat på Dagis nu länge! Fast hoppat in när folk varit sjuk, eller lediga. Å på somrarna. Helt underbara människor där. Dagis fröknarna är så goa och glada. Barnen är super snälla. 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar