söndag 4 januari 2015

2015 året som blir mitt!

  

2o15

Då har vi lämnat 2o14 bakom oss, det måste jag säga att det känns fantastiskt! Detta nya året kommer vara året då allting förhoppningsvis känns rätt och bra på alla sätt.
  2o14 var året då jag verkligen har saknat att umgås med vänner och familj, te.x hälsa på varandra på en kaffe och surr! Känna känslan av att ha någon att prata med, utan att nästa morgon så vet någon annan också, (så är det ju faktiskt här!) 

När jag ser folk träffas, dricker kaffe och umgås så vill jag bara tänka tillbaka när jag bodde i Arvidsjaur, livet där allt var perfekt och superbra!  Men jag gjorde ett val att "offra" tryggheten, och allt bra och flyttade hit, Hur underbart som helst, Så klart! Men det där lilla extra att träffa vänner saknar jag så fruktansvärt mycket att det skär i hela mig. 

Nu har jag ju turen att få jobba på världens bästa jobb också. Det är nog det som gör att man håller humöret uppe svingande dagar. 


Jag trivs annars jätte bra här med världens bästa människa, och vår finaste varelse i universum, Ozzy givetvis!  :) Han är underbar på alla sätt, bättre hund går inte och hitta. Visst han är ivrig men han älskar folk, rättare sagt, han är toookig i människor! 
Och han älskar dem. Han har ett enormt psyke, Som jag inte ens visste att det fanns. Det har han alltid haft. Aldrig sett ett tecken på aggression. Aldrig någonsin...  
Jag är så nöjd med Ozzy, vi har verkligen lyckats bra med honom, förutom att han Kan hoppa när det kommer folk, Inte alltid. Men bryr man sig inte om honom så hoppar han inte. Men och andra sidan så tycker jag att små hundar hoppar mycket....Men nej då spela det ju ingen roll. Dem är ju liten, så dem får hoppa! Tydligen... Men det är ju klart, ingen vill ju ha en 25-30 kg's hund på sig. :) Men ändå! Bara tanken är knäpp. ?

Vi har även börjat om och träna med Ozzy, Vi har lärt honom att rulla, :)  Han är så duktig.  Men sedan har även Daniels syster son Melle lärt honom (Sida) 

Så nu säger vi Först, (Sitt), sedan skall han (ligga ner), och sedan (Sida) Och sen skall han (Rulla)  Ozzy är så duktig. Han kan ju så klart mycket annat också. 

Men måste bara berömma Melle, Han har ett sådant starkt intresse för hundar, och sådan respekt för dem. Jag vet ingen annan i hans ålder som är så duktig och Engagerad i hundar. Grattis på födelsedagen värdens bästa Melle! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar