fredag 28 oktober 2011

Sri Lanka.

-2011 - 10 - 28-

Suttit och tänkt mycket på mitt liv, att just jag skulle inte ha blivit adopterad bort från mina biologiska föräldrar i Sri lanka. Att just jag kom till bästa familjen!

Mina biologiska föräldrar i Sri-lanka skickade mig till ett annat par i Sri lanka..för att jag skulle få komma till en läkare, dit par 2 skulle ta mig till. Men istället för att göra det, så adopterade dem bort mig. Kanske för att dem skulle få mera pengar.... troligtvis. Men ack så förbannat gjort av dem. Men samtidigt bra, jag fick komma till underbar familj, få underbara vänner, och några st vänner för livet. Och hunnit göra en massa roliga grejor. Lära mig ett helt nytt språk (Svenska) i 3års ålder. Helt otroligt! 

Men jag är jätte jätte glad och tacksam över att jag kom hit, eftersom att jag fick bli en lillasyter och en dotter till världens bästa familj. 

Jag hade inte levt om jag inte blivit adopterad.  Pga av min Skolis och att jag var så liten och tunn. Men här fick jag ju mat och näring, och hjälp med min skolis, Opererad i Linköping kring 12 års ålder, gjorde mig mkt bättre och stabilare. Utan den hade jag inte haft det lika bra.  Hade en tvilling bror, som avled i 8 års ålder. Vi vet inte om han också hade skolis eller om det berodde på för lite mat och näring.

På korten under mig, är det bilder på min biologiska familj i Sri lanka.




2 kommentarer:

  1. Det var tur att du kom hit! Bäst mia :)

    SvaraRadera
  2. Tack Mia! Jag fick tårar i ögonen när jag flyttades bakåt i tiden.

    SvaraRadera