onsdag 29 februari 2012

Sitter här och grubblar om livet...

-2012- 02-29-


Jag har en längre tid tänk på livet, om hur fort  det kan vända för en. Att livet är så skört.... minsta lilla sak kan göra livet till ett timglas! Visst...även om man är "frisk" skall man leva som det vore sista dagen. Jag gillar egentligen inte ordet frisk när man hör om människor som lever sig igenom en tickande klocka, då låter ordet friskt bara så himla själviskt! Tycker jag. Ni andra får tycka vad ni vill.

Jag sitter klistrad framför tvn varje Måndagar kl 20, för att inte missa Sofias änglar! Det finns två personer som varit med i det programmet som jag själv har blivit så himla rörd över. Ena är Anders som var med som hade en obotlighjärntumör. Han hade döttrar och en underbar fru! Jag vet inte hur många tårar jag föll det avsnittet. Jag vet inte hur dem har det nu eller så. Hade gärna vela veta....har inte hittat någon blogg eller så. Men jag hoppas att dem lever hela familjen tillsammans med ro!

Den andra personen som var med är Elisabeth. Hennes sjukdom är, Bröstcancer 1997, återfall i skelett och lever september 2008, diagnos spridd bröstcancer som ej går att bota. Just detta lånade jag från hennes blogg. För att ni skall veta hur hon har det.

Jag har läst hennes blogg sedan hon var med i Sofias änglar! Och läst igenom hennes fina, underbara, tårfyllda blogg. Om hennes kamp om livet och familjen! Jag tittar in på hennes blogg varje dag, flera ggr om dagen. Även fast jag vet att ibland så kanske det inte finns någon ny uppdaterat inlägg. och det är förstårligt. Finns annat i livet som skall hinnas med också. 
Jag vill önska henne och hennes fina familj en fin framtid. Jag hoppas att dem kommer på något fantastiskt som gör att hon får vara med så länge hon kan, vill och orkar! Livet är så skörbart, har alltid mer börjat inse det för varje dag som går. Jag kan inte påstå at jag förstår hennes situation...för det gör jag inte! Jag kommer nog aldrig att kunna göra det, förens den dagen man själv är där. Jag vet att livet är svårt i sådana situationer, hur man än vänder och vrider! Du verkar vara en godhjärtad, rar, underbar och super härlig och rolig människa! Som gör allt för din familj. Jag hade kunnat skriva ännu mera... hade faktiskt mera jag ville skriva, men samtidigt vill jag inte skriva för mkt! Jag önskar dig och din familj låång tid tillsammans. Jag önskar och hoppas att det vänder för dig, underbara Elisabeth!  / Mia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar