onsdag 7 december 2011

Det finns människor som inte förstår....

Sitter här med en kaffe och funderar om det är någon vettig film på tv ikväll.  Nu har jag börjat att upd bloggen flera ggr på dag. Känns som jag vill komma in i detta igen.

Imorgon skall jag jobba på dagis i Hakkas, Superkul, tycker jag!  Börjar inte förens kl 9:30 till 16:00 tror jag det var. Jag trivs super bra där... Hoppas det blir mer. Fröknarna och barnen är så trevlig och snälla. Och barnen är så söta! :)

Förresten så såg jag en debatt för några veckor sedan som jag störde mig på väldigt mkt. Har med barn att göra. En kvinna tyckte att Adoption inte är bra. Att barn lämnas bort och sedan ska dem få veta att dem är adopterade och sedan ska må dåligt över att dem blivit bortförda från sina biologiska föräldrar. Jag är själv adpoterad och jag har aldrig ens tänkt tanken på något sådant, att man är ledsen eller upprörd. Jag trivs och har världens bästa familj! 

Och ena grejen handlade om unga Mammor. Det blev jag också väldigt arg över. Hon eller några där tyckte tydligen att är man under 25 så är man ingen bra och pålitlig förälder. ...Men du, Hoppa upp och ta dig i arslet säger jag då bara.   Det finns Mammor mellan 35-40 som inte ens kan ta hand om sina barn.... Så kom inte och säg att Mammor under 25 inte kan ta hand om sina barn. Visst nog finns det dem som inte kan ta hand om sina egna barn, men det finns även dem som kan det! Och jag känner många Mammor som är under 25 och dem är hur bra förälder som helst och sköter det super bra! Bättren vad många andra ens kan göra. Jag blir så sjukt förbannad på folk som säger att man inte skall skaffa barn före 25-30 Det är bara svammel! Och just hon som uttryckte sig hon sa själv att hon ångrade att hon fick barn så tidigt! Ja det var hon det... hon var väl en dålig Mamma! Men för det behöver hon inte gå och klaga och säga att andra unga Mammor är dåliga.

Och det andra var om IVF försök. Jag tycker det är super bra. Tänk på dem som inte kan få barn på naturligt sätt. Dem kan försöka detta om inte det funkar så finns alltid Adoption. Som det handlar mycket om i tv Dokumentären "Drömmen om ett barn"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar