onsdag 7 december 2011

Dags för Upd! :-)

Så där, Laddat kaffebryggaren då.... Kaffe kaffe kaffe och Mixmegapool på radion... härliga tiders måste jag säga. :)

Suttit och försökt att fota lite ikväll..fotat nallar, orkidén...Mera träning, vill ju fota människor, lite roligare det! :) Daniel ligger och sover här brevid i soffan! Kanske dags för middag snart...undra vad det blir idag!

Känns som jag inte har skrivit något här på bloggen på väldigt länge, bara satt in mina foton. Har varken haft energi, motiovation..eller ork till att skriva.  Iaf så fick jag ett bra fototips av en bra tjej, jag följer nämligen hennes blogg och har gjort det...ja hm jag vet inte hur länge!
http://vyssanlull.se/ är hennes blogg, titta gärna in hos henne... Hon har mkt Mat och bak recept! Men mest av allt gillar jag det hon skriver om...sin vardag m.m.  Det är en blogg som är så naturlig och bra på alla sätt. Inge svammel som många andra håller på med. 

Hos oss.
Vi har gjort lite Jul-fint ute på bron! Lyktorna syns tyvärr inte eftersom att dem står nedanför. Jag hade egentligen vilja ha större Granträd...eller högre..hade varit hur snyggt som helst. Men nästa Jul! :-)

Och koppnudlarna som finns på bild nedan vill jag inte hurra för! Vi köpte dem i Kiruna igår... Men den andra sorten vi köpte i Luleå dem var hur goda som helst. BIFFsmak då. :) 

Familj.
Snart är det Jul och jag åker hem till Sorsele till Mami&papi. och Nillabus, Kul och umgås med hela familjen. Kommer dock kännas väldigt väldigt väldigt ledsamt att komma hem till ett hem där inte Zita och Teppie finns längre. Teppie känns väl egentligen lite lättare, hon var ju trots allt så gammal! Men ändå... Och Zita...hon blev sjuk så fort. Och försvann alldeles för fort. :/ Saknar henne så det gör ont i hjärtat. Saknar även Teppie lika mycket. Men nu finns ju Nillabus, henne har jag bara träffat ett par ggr... nu har hon blivit lite större..Ska bli så kul och få lära känna henne och busa! :)

Fotning.
Vore kul och få lära sig lite mera.. nu när jag har min Blixt som jag velat ha nu jätte länge...Och så klart mitt älskade Stativ! Kan inte bli så mycket bättre nu. Bra att testa fota olika saker, Människor, djur, hus, natur...Fast  Natur är jag lite less på att fota om jag skall vara ärlig. Så man kommer någon vart med fotningen! Har sett några fotoutbildningar via nätet som finns runt om i landet. Vore kul..men vore ännu roligare om det fanns som man kunde vara på utbildning! Och inte via nätet. Ja vi ser ju hur det blir.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar